de reis - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

de reis

Blijf op de hoogte en volg joke

13 September 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Daaar gaan we dan!! Na een hele moeizame periode beginnen we er, ingecheckt en wel, eindelijk zin in te krijgen!
Het afscheid viel ons dit keer echt heel zwaar, en waarom, geen idee! Ook vroegen en vragen we ons af of datgene wat we gaan doen wel zin heeft, maar ja, als je niks doet, helpt het ook niet☺
En wat wel erg hielp waren alle lieve mensen met lieve wensen en meeleven! Dank iedereen daarvoor, dat help tons echt!
Ook in de kerk afgelopen zondag was het bemoedigend en fijn. Aan het eind van de dienst zongen we Ga met God en Hij zal met je zijn. Een lied dat ik zelf graag meegeef aan anderen, nu min of meer voor ons gezongen. Dat was erg mooi.
Zondag hebben we ook nog de 1e verjaardag van Fleur gevierd. Dat was erg leuk! Leuk om haar te zien groeien en bloeien en ontwikkelen!!
Zondagavond werd ik ziek, echt super vervelend!!
En nu zitten we met koffie te wachten op het boarden. We hebben 180 kg baggage mee, waarvan 30 voor ons! Dus, makkie op de terugweg!!
Roel en Jaqueline waren zo lief ons te brengen, want met die koffers kom je nergens zonder auto.
Vanochtend wakker gebeld door Valencio, de chauffeur die ons naar ons hotel gaat brengen vanavond. Gelukkig wist hij het nog.
Zo, 24 uur later en weet ik veel hoeveel km’s verder☺.
De reis gister ging buiten verwachting goed. Alle koffers werden zonder mankeren ingecheckt en we zaten naast een erg interessante man, die neurowetenschapper was, en vertelde over zijn werk en alles wat hij daarnaast deed. Zo vertelde hij dat hij nu naar een plaats bij de Kilimanjaro ging om een problem op te lossen van een chauffeur die een auto-ongeluk heeft gehad, en niet meer kan lopen, hij is door erg veel artsen gezien, maar niemand kon hem helpen, en deze man heeft er een aantal weken overgedaan, maar denkt het nu te weten hoe die geblesseerde man geholpen kan worden.
We hebben nog een hele imposante onweerswolk omzeild en verder was het een goede vlucht. In dar es salaam was het ietsje beter georganiseerd, waardoor we niet zo heel erg lang hoefden te wachten. Alle koffers bij elkaar gezocht en door de douane, die boekjes zaten te lezen en te gapen. De incubator werd even bekeken en verder gewuifd toen ik zei dat het een kado voor een ziekenhuis was! En toen stonden we buiten!! Valencio snel gevonden en alles in de auto naar Cefa, waar we nu zitten!
Morgen worden we opgehaald door een auto van het ziekenhuis van Ifakara. Iedereen kent Ifakara, dus ben erg benieuwd!
Vandaag een rustdag op het strand en morgen begint het allemaal echt!
Wordt vervolgd!

• 13 September 2017 - 15:49

Henny En Bram:

Fijn dat jullie in ieder geval zo ver zijn en dat het met de douane goed is gegaan.Nu maar met goeie moed verder!

• 13 September 2017 - 16:12

Fijn dat alles voorspoedig is verlopen
    Erg leuk om de reisverslagen te lezen

• 13 September 2017 - 16:21

Conny En Lucas:

Veel succes en geniet er vooral van! x

• 13 September 2017 - 19:14

Dorien En Henk:

Fijn dat alles tot nu toe zo vlot verlopen is. Een goed begin van jullie verblijf. We blijven uitkijken naar jullie berichtjes. Groetjes!

• 14 September 2017 - 09:30

Mo:

Succes!

• 14 September 2017 - 22:46

Tanja En Fred:

Goed om te horen dat de reis soepel verlopen is en de bagage makkelijk door de douane is gekomen.
    Fijn verblijf in Tanzania en we kijken uit naar het volgende verslag.

• 15 September 2017 - 14:12

Greetje En Hans: