weekend 9 en 10 nov - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu weekend 9 en 10 nov - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

weekend 9 en 10 nov

Blijf op de hoogte en volg joke

14 November 2013 | Tanzania, Ilula

jWeekend 9 en 10 november
Nou, het was me het weekendje wel dit keer! We moesten veel in de keuken helpen, afwassen en afdrogen, dat was op zich geen ramp, maar de manier waarop is echt heel schrikbarend!!
Zaterdag begonnen we met lekker naar het ziekenhuis gaan, en de gordijnstof kopen voor de vitrages. Eerst hebben we weer in de keuken geholpen natuurlijk, en ook toen we terug kwamen direct na de lunch geholpen met koken!! Dat is op zich nog wel leuk, dat koken helpen. Alleen was het dit keer weer best raar. Ze wilden ananas sap maken, hebben zowaar een blender! Maar onze Tos begon met die machine, maar dan blijkt dat ze echt niet weten hoe en wat! Hij deed het reserve mesje bovenop, en de kan waarin je later het sap kan doen (zonder gaten ofzo) bovenop de mesjes!!
Het gaf een hels kabaal maar er gebeurde niets! Uiteindelijk heb ik het overgenomen, maar je voelt je dan zo’n allesweter! Maar ze stonden om me heen te schreeuwen dat ik het niet goed deed, dus werd ik wat autoritair en zei dat ik het wist, want ik had thuis zo’n ding! Toen deed ik het aan, en zowaar het ding deed het , en er kwam sap uit, wat een wonder!! Vervolgens wilden ze het met water uit de kraan aanlengen!! Ook dat kon ik gelukkig voorkomen, anders had iedereen hier ziek gelegen vandaag!
Verder hebben we niet heel veel kunnen doen, want we zijn nogmaals alleen bezig met eten en afwassen! Die afwas werd ook een drama, wij (vrijwilligers) wilden het in de avond wel doen, maar uiteindelijk was er zo weinig materiaal (theedoeken) en sop en schone teilen. . we haalden Berit erbij, later en toen werd Berit er heel boos om, omdat het echt heel erg onhygiënisch is! Erg vervelend allemaal! Het blijkt dat Berit in de nacht de mensen erover heeft aangesproken, dus vandaag was het keukenpersoneel niet te spreken, en Tos (onze kok) barstte in tranen uit toen hij het ons vertelde, heel vervelend.
We hebben vandaag (zondag) alleen even gewandeld, verder niks bijzonders! Morgen nieuwe kansen!!
Overingens heb ik gister mn eerste verjaardagstelefoontje gekregen van oma Mik, erg leuk, en hebben we Sam kunnen bellen voor zijn verjaardag, ook heel leuk!!!

  • 14 November 2013 - 20:20

    Marvin:

    maarvin hajllllllo kla jaccco

  • 14 November 2013 - 22:55

    Ruud En Maria:

    hoi Joke,
    hieper de piep hoera!!!! gefeliciteerd met je verjaardag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joke

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 53683

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 10 November 2017

tanzania terug

21 September 2017 - 21 September 2017

donderdag reisdag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

16 September 2017 - 16 September 2017

Ifakara

16 September 2017 - 16 September 2017

reis naar Peter

16 September 2017 - 16 September 2017

zaterdag

06 September 2013 - 13 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: