vrijdag ziekenhuis en bruiloft - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu vrijdag ziekenhuis en bruiloft - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

vrijdag ziekenhuis en bruiloft

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

09 November 2013 | Tanzania, Ilula

Vrijdag de bruiloft en nog weer het ziekenhuis

Eenmaal terug van onze minivakantie moesten we gelijk hard aan de slag!! Er is nu een groep Noren van 34 man, en die moeten allemaal eten, dus afwassen enz!! Klaas en ik hebben al heel veel afwassen gedaan hier!! Toch is dat best gezellig! En als je goed materiaal heb, is het ook snel klaar.
Vrijdag (gisteren) gingen we naar het ziekenhuis, omdat we ook al een berichtje van een dokter hadden gehad, die wilde ons weer zien! Het was gelijk weer leuk! Iedereen vroeg naar onze vakantie, en was blij dat we er weer waren. In de babykamer werd ik minder vrolijk, de lamp stond bovenop de couveuse, maar er lag een matrasje op de couveuse en een muskietennet eroverheen.
Wat bleek nu?? Bij navraag bij een dokter bleek dat er een baby geboren was, die geel zag. Toen hadden ze de dokter gebeld (super goed initiatief!) en de dokter had gezegd dat ze de lamp moesten gebruiken, (tweede positieve punt!) Maar helaas zijn ze dan ineens niet echt slim genoeg om te bedenken hoe het dan goed moet . de dokter ging er gelukkig uiteindelijk wel achteraan, en zou gaan vertellen hoe het wel moet!
’s Avonds hadden we een bruiloft, dat was (g) een feest! Het zou om 15.00 beginnen, maar om 17.00 was er nog niemand! Het bruidspaar kwam rond half zes aanzetten, en net toen alles zou beginnen, viel de stroom uit! Toen hebben we dik drie uur in het donker zitten wachten, klaas is heen en weer naar het IOP geweest om lantaarns te halen, en ook een verdeelstekker. Uiteindelijk kon het feest beginnen, de bruid zag er echt heel ongelukkig uit, raar hoor! Wij moesten direct na de familie in een soort van dansje onze cadeaus geven, en daarna vonden de mensen van het iop dat we naar huis moesten, dus eerst eten moesten pakken. Maar toen we bij het eten stonden, stond het bruidspaar al achter ons, echt heel genant! Buiten ons eten gegeten, en de restjes gingen naar de straatschooiertjes, die het zo van ons bord gristen! Gelukkig werden we met een busje thuis gebracht!!
Vandaag zaterdag, sam jarig, die gaan we zo bellen. We hebben een hele mooie kaart van hem gekregen en een lieve knuffel! Dankjewel!!!
Verder horen jullie morgen ofzo

• 12 November 2013 - 20:49

Annet En Niek:

Joke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 12 November 2013 - 22:15

Dinant Veldman:

Joke van harte onze felicitaties met deze bijzondere verjaardag zover van huis!
    Ook Klaas natuurlijk gefeliciteerd en wij wensen jullie nog veel goede ervaringen
    en belevenissen de komende weken.
    vooral groetjes van tiede en dinant.

• 13 November 2013 - 20:44

Lietha:

Ha Joke,

Hartelijk gefeliciteerd!! Het was wel gisteren, maar niet minder gemeend. Hebben ze voor je gezongen?
    We genieten van jullie verslagen. Fijn om te lezen dat ze blij zijn dat jullie er zijn. Succes nog!!
    groetjes, Lietha