thuis!!!!!!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu thuis!!!!!!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

thuis!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg joke

20 December 2013 | Tanzania, Ilula

Thuis!!
De allerlaatste dag op Zanzibar was aangebroken en we waren er niet eens echt heel blij mee! We stonden vroeg op want we konden toch niet meer slapen! We zouden Jules en Camilla nog ontmoeten in Stonetown. Gelukkig werden we weer met de auto van het hotel naar de bushalte gebracht! In stonetown leuk restaurantje gevonden en daar gewacht op de meiden! Lekker geluncht en leuk gekletst. Leuk is dat dan om ze weer te zien en te horen hoe het op het IOP was na ons vertrek! Het blijkt dat de kleintjes echt heel gek met de poppen zijn!
We hadden de boot van 16.00 en eenmaal in Dar zijn we in een chique hotel wat gaan eten en drinken en wachten op Valencio. Nog steeds had ik niet het besef dat het nu echt zover was!! Valencio heeft ons naar het vliegveld gebracht, waar alles op z’n elfendertigst ging! Toen we eindelijk bij de boarding waren, zei de mevr die de paspoorten controleerde dat onze bagage kapot was en dat we weer helemaal naar beneden naar onze bagage moesten! Gelukkig was daar nog kort de tijd voor. Wat bleek nu, de koffer die we in Iringa hadden gekocht, was totaal opengescheurd! Gelukkig kon het met het plastic nog goed gemaakt en mocht hij mee!
We hadden een hele goede vlucht, hebben nog wat kunnen slapen. En toen landden we op Nederlandse bodem!! Toen we de deur doorkwamen, stond er een hele groep met een leuk spandoek van “welkom Thuis”! en heel veel vrienden en kennissen en familie! Dat was super, dat gaf direct het gevoel dat het goed was om weer thuis te zijn!! Het was een groot feest!! Een aantal hebben we op Schiphol gedag gezegd, en een aantal ging mee naar huis, waar de koffie al klaar stond, en zelfs de kerstboom!! Ik was echt heel erg verrast!! Natuurlijk had ik wel wat aandacht verwacht, maar dit… O, ja en toen we aan de koffie zaten kwam er ook nog eens een hele mooie taart aan, die hadden Jaqueline en Tjits gemaakt, met aapje, giraffe, leeuw en olifant!!! Geweldig !!!
Ja, het was een hele mooie thuiskomst en ik vond het ook heel fijn om iedereen weer te zien, en ook te spreken!! ’s Avonds kwamen de kinderen nog gezellig allemaal eten, en dan merk je wel dat je dat al die tijd wel gemist heb!!!
En dan nu moeten we weer wennen aan het koude kikkerlandje!! Het feit dat het bijna kerst is, vind ik bijna niet te geloven, voor mijn gevoel is het nog lang niet zover! Maar de kerstboom herinnert mij iedere ochtend dat het wel zo is, en ook het vervelende donker doet me geloven dat ik er toch aan moet!
We hebben beiden ook weer gewerkt, en dat is goed, het is goed om weer in je ritme te komen, maar af en toe dwalen onze gedachten echt nog wel af naar mensen die het veel minder hebben dan wij en die zich niet druk kunnen maken om wat ze zullen eten met kerst, maar die zich druk maken of ze wel water en eten hebben!
Ik ga binnenkort de balans opmaken en daar nog over mailen, maar voor de rest ben ik klaar met het waarbenjij.nu verhaal, maar ik weet nu al dat het over een paar jaar weer druk door mij wordt bezocht! Want na eerst Suriname en daarna nog een keer Tanzania, zullen we toch gaan kijken waar we nog meer mooie dingen kunnen gaan verwezenlijken! Maar dat is nu nog ver weg, en voor nu willen we iedereen die aan ons avontuur heeft meegewerkt nogmaals hartelijk bedanken en iedereen een heel goede kerst en een heel mooi, gezond, zorgeloos Nieuwjaar toewensen!!
En als je langs wil komen en foto’s en films wil komen kijken, heel graag, wij vertellen er heel graag over!!!
Bel vantevoren even, of mail, want we zijn lang niet altijd thuis, maar vinden het wel heel leuk als je onze verhalen wil aanhoren en aanzien!!!

  • 20 December 2013 - 21:44

    Liesbeth:

    Welkom thuis!!

  • 21 December 2013 - 16:10

    Dinant Veldman:

    hallo joke en klaas,
    fijn dat jullie weer een geode reis naar huis hebben gehad, het zal ongetwijfeld weer
    wennen zijn aan de thuissituatie na zoveel meegemaakt te hebben.
    Maar ook zoveel dankbaar werk gedaan met elkaar, waar jullie met een goed gevoel op terug
    kunnen zien lijkt me.!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joke

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 53625

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 10 November 2017

tanzania terug

21 September 2017 - 21 September 2017

donderdag reisdag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

16 September 2017 - 16 September 2017

Ifakara

16 September 2017 - 16 September 2017

reis naar Peter

16 September 2017 - 16 September 2017

zaterdag

06 September 2013 - 13 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: