maandag!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu maandag!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

maandag!!

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

28 September 2013 | Tanzania, Ilula

Vandaag is het alweer maandag! Aan het ontbijt is iedereen wat stil, iedereen is nog moe van de indrukken van het weekend!
Wij gaan de medische spullen verdelen en onze kamer eindelijk eens opruimen! Als we de spullen in de eetruimte (vrijwilligersruimte) hebben gezet, komen Atilio, Edson en nog wat stafleden er ook zitten. Edson vraagt ons om alles op te schrijven met de echte waarde erachter! We beginnen, maar als snel blijkt het niet handig te zijn om dat te doen, terwijl de staf in dezelfde ruimte vergadert. Wij gaan daarom maar koffie drinken (heerlijk, dat waterkokertje, Tjits!) en buiten drinken we lekker onze koffie en kletsen wat met 2 meiden die kennelijk later naar school mochten! Klaas zn zakmes komt goed van pas, want de punten van de potloden zijn vreselijk!!
Hierna gaan we bij de mannen in de voorraadschuur kijken. Ze willen daar soort van zagen, maar willen daarvoor een kettingzaag gebruiken. We leggen uit dat dat niet daarvoor dient! Er zijn nog meer soorten gereedschap, maar ze weten echt niet waartoe het dient! Klaas legt het uit, en ik ga in de tuin kijken, maar dan wordt ik gebeld door Atilio. Of we willen komen, want ze willen heel graag zien wat we allemaal hebben meegenomen! Als we komen, komen er steeds meer mensen van de staf. Iedereen is dolenthousiast!! Ze maken foto’s en roepen ach en wee en willen veel uitproberen!! Echt super!! Daarna gaan we lunchen, en daarna beginnen we met het monnikenwerk, alles tellen, opschrijven, en op google naar de prijzen zoeken. Dat duurt nog het langst!
Na een paar uur worden we het super zat, en gaan we naar buiten, water neerzetten om eens lekker te douchen! Dat doen we dan ook, genieten hoor, eeen beetje voorverwarmd water!! Hierna relaxen, tot we geroepen worden voor de yoga! Matthilde, een vrijwilligster geeft af en toe een yoga lesje. Heerlijk! Na de yoga koffie en diner, en daarna de allerkleinsten vermaken met puzzels, memory en boekjes lezen. Leuk om te merken dat de groten er zo langzaam bij komen zitten en ook boekjes met de kleintjes gaan lezen! Bij het naar bed gaan, wordt er eerst gezongen en gebeden, en ook dan komen er uit alle kamers grote meiden meezingen! Super hoor

• 29 September 2013 - 15:55

Tjitske:

Fijn dat jullie genieten!! En fijn dat het waterkokertje bevalt! Was in Nepal 1 van mijn belangrijkste bezittingen...;-) Als er geen powercut was tenminste.... Hebben jullie daar eigenlijk last van? Geniet, geniet, geniet! Xxx van ons