dinsdag 4 - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu dinsdag 4 - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

dinsdag 4

Blijf op de hoogte en volg joke

12 September 2013 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Dinsdag (4)
vANDaag zouden we toch maar de stad ingaan, we hadden een wandeling in de lonely planet gevonden, en wilden toch ook iets van Dar zien.
Eerst lekker ontbeten (nou ja, lekker: toast en honing of jam… het is niet om te gillen!) Hierna Valencio gebeld, die kwam gelijk na een haf uur. Naar de stad, dit keer was het niet zo druk. We werden bij de vismarkt afgezet, maar daar is het zo chaotisch en druk dat ik spontaan een enorme ADHD aanval kreeg, en er weg wilde! Er lagen heleboel soorten vis, groot en klein, er liepen onwijs veel mensen (allemaal zwart, dus je valt enorm op!) en het stonk heel erg!
Hierna gewandeld, onderweg in een super chique hotel o het dak gekeken, toen kreeg Klaas een aanval, want het fototoestel was leeg! Hierna koffie met gebak op het terras!! Super relaxt!! 11 euro!!
De volgende stop was de Lutheran kerk, hier kregen we een rondleiding, en kwamen ook op de toren terecht! Na afloop vroegen ze om een bijdrage voor de kerk, prima, maar gelijk daarop wilden ze ook geld voor een cola, nou ja zeg!
In een supermarkt het een en ander gekocht, het valt op dat er een meisje zit te bliepen, een andere alles inpakt, en vervolgens buiten voor de deur nog weer een meisje je bon moet stempelen! Over werkverschaffing gesproken!!
Volgende stop was andere kerk, en daarna het oudste ziekenhuis van Tanzania, gebouwd door Duitsers. Het is een mooi gebouw, en gelukkig voorde patiënten is er in 2013 een nieuw gebouw geopend, want er waren allemaal kleine gebouwjtes (beetje zoals het LUMC vroeger was) en daar moet het toch vreselijk heet geweest zijn! Buiten zaten ontelbaar veel mensen, waarschijnlijk op hun beurt te wachten, het zag ernaar uit dat dat de poli was.
Dar es Salaam is in het kort een stad die ons niet echt aanspreekt, veel armoede, veel mensen die proberen te overleven, en wij hebben het idee dat het over 10 jaaar een super moderne stad zal zijn, als het tenminste blijft investeren in al die gebouwen!
Vervolgens Valencio gbeld, die na een half uur er aan kwam. Liston hebben we vandaag alleen via sms gesproken, hij was erg druk en net kregen we sms dat hij ziek is, maar wel goede hoop heeft, en morgen verder gaat.
Hier lekker gegeten (vis en pilaf en banaan toe) De oostenrijker vertelde net dat zn lievelingstante overleden is, hij vindt het heel erg. Echt vervelend dat je dan zo ver weg zit! Hij moet morgen examen doen in het goethe instituut.
Dan nu nog lekker evne lezen en spelletje doen, morgen waarschijnlijk naar het eilandje, als het weer het toelaat, want het is nu echt slecht weer, regen en wind, maar niet koud.

• 27 September 2013 - 16:15

Marvin :