dag 3 - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

11 September 2013 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Maandag dag 3
Vandaag vroeg op, want Valencio komt ons om half acht halen om met Liston naar het douanekantoor te gaan. Valencio is (zoals altijd) keurig op tijd. Hij neemt de tijd voor de begroeting: hoe is het, goed geslapen, hoe was je weekend, en daarna moet jij hetzelfde aan hem vragen!
De weg naar de stad is een grote chaos, mensen overal, auto’s, busjes, scooters, enz enz, zelfs fietsers. Op ieder kruispunt staat een verkeersagent het verkeer te regelen, want de stoplichten zouden voor nog meer opstoppingen zorgen. Bijeen kruispunt staat we zeker een kwartier te wachten voor we aan de beurt zijn!
Bij het gebouw van de douane staat Liston ons al op te wachten. Liston vertelde ons dat hij al had gezegd dat we maar elf dagen hier zijn, en dat dus in die elf dagen wij het ziekenhuis moeten leren omgaan met de spullen.We moesten wachten, en een mevr uitleggen wat alle medische termen betekenen, want zij dacht dat het geen Engels was. We hebben utigelegd dat medische termen vaak in latijn zijn, en dan omgezet worden in Engels. Uiteindelijk moesten we nog langer wachten en toen gingen we weer verder. Liston wilde een goede sim voor ons regelen, dus we gingen naar een vodacom store. Hier had ik volop wifi en ik heb even heerlijk zitten “kletsen”met mensen in Nederland!
Hierna lieten we ons weer naar “huis”brengen. We gaven Valencio een colaatje en daarna gingen we weer op stap. Dit keer hebben we twee scholen een bezoekje gebracht. De eerste was een private school, erg luxe en gedisciplineerd. De kinderen waren net vrij en liepen in hun keurige uniformen keurig netjes het terrein af. De tweede was een wat minder luxe. We spraken daar wat juffen, wat vooral opviel was dat de kinderen vanaf twee al naar school gaan, en moeten leren! De kinderen van vier en ouder hebben nog maar een speelmoment! Echt zielig!!!
Hierna naar ons geliefde strand! Lekker gelezen, beetje geslapen (van niks doen word je extra moe!) en toen nog koffie op het “terras”van de strandtent en ook hier weer lekker via what’s app zitten kletsen! Fijn, dat dat zo af en toe kan! Daar geniet ik echt van! Ik vind het ook heel jammer dat Liston ons morgen pas kan helpen met het inzetten en instellen van de nieuwe sims die internet gaan verzorgen, want ik zou eigenlijk nu al skypen met Sjoerd! Echt heel jammer, maar ja, gelukkig dan echt morgen!!!
Aan tafel weer leuke gesprekken met een oostenrijker (die van Mozambique) , een zweedse en een schot! Echt leuk, als die nationaliteiten en verschillen!!
Nu dan dit verslag en daarna nog lekker even lezen, en dan weer naar bed. O, vergeet onze meest actieve moment nog te vermelden: Klaas heeft kwartiertje hard gelopen en ik heb mn fysio oefeningen gedaan! Ook zeker wel een half uur. Lekker om zo even echt actief te zijn, want je wordt echt moe van het lichamelijk inactieve leven!!!
Dat was het dan voor vandaag! Liston sms te nog dat de papieren nu rond zijn, en hij morgen naar een ander kantoor moet…

  • 12 September 2013 - 13:03

    Ieneke:

    Ha Joke en Klaas,

    Wat leuk om je verslag te lezen, Joke!
    En al zouden jullie willen dat het veel sneller gaat, er gebeurt toch wel wat.
    Het lijkt met nog niet zo gek dat jullie op deze manier aan het TIAtempo wennen, al zal het vooral Joke niet meevallen om zo weinig te kunnen doen.
    Hopelijk komt er vandaag wat schot in !!! (:-)
    En wat een hoop liever vrienden hebben jullie - geniet maar van dat gevoel!

    Sterkte met geduld bewaren en veel succes met alles!

    Hartelijke groetjes, Ieneke

    P.S Heupoperatie van mijn vader is prima verlopen en ik heb de disc ontvangen

  • 12 September 2013 - 14:52

    Greetje:

    Leuke verhalen hoor.
    Als je je nog een keertje zit te vervelen mag je je profiel nog een beetje aanpassen met de vlag van Tanzania bijv.
    GreetZ

  • 12 September 2013 - 20:02

    Marvin:

    marvin
    Hallo Joke en klaas

    Hoe is het weer daar?
    Hoe heten de mensen daar allemaal.
    Wat een positief verhaal.
    rijden ze links of rechts op de weg.

    groetjes Marvin en een dikke knuffel
    en groetjes van ingrid

  • 12 September 2013 - 20:04

    Joke Bruijn:

    Dank je Ieneke, en gelukkig dat je de dvd heb gekregen! Hoe was je vakantie?? En fijn, dat de operatie goed ging, nu nog revalideren!!
    Greetje, ik zit me nog niet te vervelen hoor, er lopen hier veel interessante mensen met interessante verhalen en ideen rond, en je kent mij toch?? Ik weet al alles van iedereen!!!

  • 12 September 2013 - 20:04

    Joke Bruijn:

    Dank je Ieneke, en gelukkig dat je de dvd heb gekregen! Hoe was je vakantie?? En fijn, dat de operatie goed ging, nu nog revalideren!!
    Greetje, ik zit me nog niet te vervelen hoor, er lopen hier veel interessante mensen met interessante verhalen en ideen rond, en je kent mij toch?? Ik weet al alles van iedereen!!!

  • 12 September 2013 - 20:11

    Joke Bruijn:

    Hoi Marvin, wat leuk dat je schrijft!! Het weer is hier net als in Ghana denk ik, lekker warm!! En ook allemaal zwarte mensen !! Ze rijden hier links van de weg, en in Ghana??
    Dankje Ingrid! o, ja, marvin, we eten hier rijst, groente en vis en toe papaya's!!

  • 16 September 2013 - 21:08

    Marvin :

    marvin hoi hlaas en jone volgende weeh ga ik vakantie op
    naarduin rell
    vais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joke

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 53682

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 10 November 2017

tanzania terug

21 September 2017 - 21 September 2017

donderdag reisdag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

16 September 2017 - 16 September 2017

Ifakara

16 September 2017 - 16 September 2017

reis naar Peter

16 September 2017 - 16 September 2017

zaterdag

06 September 2013 - 13 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: