zondag 8 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu zondag 8 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

zondag 8 dec

Blijf op de hoogte en volg joke

08 December 2013 | Tanzania, Ilula

Zondag 8 dec
Gisteren zijn we bij Chwaka bay gebleven, hoewel we natuurlijk wel lekker gewandeld hebben. We liepen langs het strand, maar soms leek het wel wadlopen! Het leuke eraan is dat de oceaan heel warm is, en je dus niet koud kan worden, iets wat bij wadlopen zo vervelend is!
Vandaag zijn we dus verhuisd, en we bedachten van te voren dat het nooit mooier zou kunnen, want Chwaka bay was helemaal super! Maar… volgens ons is dit nog mooier!! De rust straalt hier vanaf, en we hebben ons eigen huisje, echt een huisje, met keuken, en boven ons bed! En ook zo leuk, boven is het open, zonder ramen, dus je hoort alles van buiten! En aangezien ons huisje op het strand staat, horen we de oceaan!!! Ook hier is het weer super rustig, net als op Chwaka bay. We hebben ook een eigen terras met een dubbel bed met een dakje erboven, en dat staat boven de oceaan! Niet te geloven en te beschrijven!
We gingen er heen met de daladala, en werden naar het dorp gebracht met een auto. De daladala hier is open, en je zit zijdelings, met je gezichten naar elkaar. Het was echt weer erg leuk om zo te reizen!! Op die manier zie je echt iets van het land en de cultuur!! De daladala werd wel weer net zo vol gepropt als in Tanzania, er zaten een heleboel vrouwen, maar het is hier een echt moslim land. De een was half gesluierd, de andere helemaal, en mannen met van die “islampetjes”.niemand lijkt het erg te vinden om heel dicht tegen een ander aan te zitten, en veel mensen doen een dutje, opgepropt en al!
Het is een mooi eiland,heel groen. Onderweg leek het ook even op Indonesie, hoewel we daar nooit geweest zijn,maar zo zie je het op plaatjes en op tv. Het is hier veel rijker en groener dan Tanzania.
Het blijkt trouwens dat Zanzibar een eigen president heeft, maar die is ondergeschikt aan de tanzaniaanse president, wordt gelijk met hem gekozen en moet van dezelfde partij zijn. Op die manier hebben de zanzibaren het idee dat ze zelfstandig zijn, en daar zijn ze duidelijk trots op! Als je over het eiland praat, zeggen ze zonder uitzondering dat het het paradijs is!
We zitten nu op onze veranda, want het regent! Het is niet koud, maar het is ook niet meer heel warm! De lucht lijkt wel dicht te zitten, maar volgens mensen van hier, is dat zo weer voorbij, en dat hopen we dan maar! Gelukkig hebben we onze veranda met zeezicht!!

• 08 December 2013 - 16:25

Greetje:

Lekker hoor, zo even nagenieten van al jullie werk!
    Het klinkt heerlijk en om jaloers op te worden... :-)
    Zo lekker op de veranda terwijl het regent, klinkt misschien raar maar daar krijg ik altijd een heel leuk gevoel bij! Zo toch buiten genieten terwijl het regent!
    Geniet nog van jullie laatste weekje want volgende week zitten jullie weer op de Marketentster.
    Maar...ook niet onaardig, toch?
    Alleen is Afrika dan weer zover weg...
    Maar vergeten NOOIT!

Liefs, Greetje

• 09 December 2013 - 09:19

Ieneke:

Hai Joke en Klaas,

zo, dat klinkt echt paradijselijk allemaal!!
    Wat een overgang na Tanzania lijkt me, maar wel mooi als tussenfase voor jullie weer naar het hoge noorden gaan.
    Heel veel plezier nog en goede reis terug!!
    En alsvast fijne feestdagen met het hele gezin weer samen!

Hartelijke groetjes Ieneke

• 09 December 2013 - 21:32

Gerda:

Dag Joke en Klaas,
    Het laatste stukje van jullie verblijf in Afrika en langzaam weer een beetje wennen aan de luxe die wij zo gewoon vinden. Genieten dus van even samen zijn en we wensen jullie voor straks een goede terugreis.
    Gauw tot ziens, Peter en Gerda

• 13 December 2013 - 21:11