maandag 2 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu maandag 2 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

maandag 2 dec

Blijf op de hoogte en volg joke

02 December 2013 | Tanzania, Ilula

Zo, daar zitten we dan weer, bij Cefa in Dar es Salaam, waar de reis is begonnen! Zo is de cirkel dan ook op dat gebied weer rond!
Vanochtend vroeg op, we moesten om 6 uur bij de bus zijn, en hadden besloten te gaan wandelen!
Maar wat een drama was dat! Die stomme koffers rollen niet op straten die zo ongelijk zijn! Uiteindelijk kwamen we bij een benzine station aan, waar een daladala stond te tanken. Er zat nog niemand in, ik riep toen dat we graag naar het busstation gingen, en zowaar, we mochten instappen!!
De bus kwam op tijd, reed op tijd, en reed heerlijk rustig, en had ook nog eens goede vering, zo goed zelfs, dat ik niet kon lezen! De chauffeur was ook nog eens erg voorzichtig! Heerlijk! We stopten bij Mazukanzi (IOP) om twee Noren die stage gelopen hadden mee te nemen. De reis was dus erg relaxt, en dat resulteerde eigenlijk in heel veel slapen en opmerken hoe moe we eigenlijk zijn! Gelukkig hebben we de komende tijd nog om uit te rusten! Valencio stond ons al op te wachten, liever gezegd, hij lag te slapen in zn auto! Het is hier wel heel wat warmer dan in Ilula! Hoe meer we naar hier reden, hoe groener het werd, het is echt in drie maanden tijd veranderd! Ook werd alles veel geciviliseerder! Leuk om dat op te merken, terwijl we drie maanden geleden het echt helemaal niet geciviliseerd vonden! En Dar is nog steeds een hele drukke stad, waar je rustig 30 minuten voor een kruispunt moet wachten, maar dat zal voorlopig ook niet veranderen, denk ik!
Het is heerlijk om hier weer lekker op de veranda te zitten en te weten dat het project erop zit!
We zijn nog even naar het strand geweest, en hebben daar lekker zitten kletsen over hoe we het gevonden hebben, wat we gedaan hebben en wat niet. We kwamen toch wel tot de conclusie dat we allebei veel geleerd hebben, en veel genoten en dat we best een jaartje ouders van een weeshuis zouden willen zijn, maar dan moet je wel de taal goed kunnen spreken. (mooi project voor onze pensioenering, als we het dan nog willen!) we zijn ook blij dat we ons in Nederland nog voor het IOP kunnen inzetten, zijn wel benieuwd of dat veel impact zal hebben. Ook vinden we het nu makkelijker om dat te doen,omdat we nu weten waarover we praten!
We kijken uit naar de komende dagen, lekker uitrusten en leuke dingen doen op Zanzibar!!
Ik zal jullie wel op de hoogte houden, maar zal waarschijnlijk geen echte interessante dingen meer vermelden! Wel zal ik nog een keertje op een rijtje zetten wat we nu concreet allemaal gedaan hebben van al het sponsorgeld! Maar dat komt binnenkort!

• 02 December 2013 - 19:11

Petra Burgmeijer:

Altijd weer mooi om te lezen.

• 02 December 2013 - 21:18

Tanja Kersbergen:

Wat zal ik de mooie reisverhalen gaan missen.
    Geniet nog maar even van jullie welverdiende rust
    en van de warmte want volgens de berichten is de winter hier in aantocht.
    Veel plezier nog en een goede reis naar huis volgende week.

• 02 December 2013 - 21:51

Emma:

Vond het bijzonder om mee te genieten van al jullie ervaringen. Dank jullie wel. Geniet nog even van jullie welverdiende rust en het verwerken van alles wat jullie mee gemaakt hebben. Klaas ik zie je weer (binnenkort??) in het Diac. Shalom!!

• 06 December 2013 - 17:30

Marvin: