eerste werkdag... oftewel introductie en visa - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu eerste werkdag... oftewel introductie en visa - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

eerste werkdag... oftewel introductie en visa

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

16 September 2013 | Tanzania, Ilula

Zo, onder het genot van muziek van de djembe en zingen type ik alvast een stukje!
Allereerst iedereen super bedankt voor alle lieve reacties en emails! Hier kan ik helaas heel slecht terug mailen, dus jullie zullen het met de verslagen en reacties via waarbenjij moeten doen! Maar gelukkig kanik wel mail ontvangen, en houd ik me heel erg aanbevolen!!
Hier gaat alles prima, we zijn vandaag met de daladala naar Iringa geweest, niet te geloven hoeveel mensen er in een bus kunnen!! Vrouwen moeten opstaan voor mannen! met Tamari als gids en tolk! Geweldig, weer zoveel ervaringen en indrukken! Tamari is zelf op 14 jarige leeftijd hier gekomen en heeft haar kansen echt volledig benut!!
We moesten vanochtend eerst bij het ochtendgebed zijn, staand en zingen en bidden in swahili.
Na het ontbijt werden we uitgenodigd bij de staf om ons voor te stellen, erg leuk! We moesten zeggen wie we waren, waar vandaan, wat we doen en hoe lang we blijven. Daarna kregen we een toespraak van de waarnemend directeur ofzo, die zei dat hij het heel bijzonder vindt dat we er al zo lang mee bezig zijn. Iedereen hier wist van het med spullen gedoe in Dar!
Daarna naar Iringa, echt een stad vergeleken bij Ilula! Gelunchd bij Neema, een restaurant gerund door doven.. echt heel leuk!!!
We waren om een uur of vier terug, en na het wassen van onze kleding zagen we tot onze verbazing dat de kleinsten aan het memory doen waren!! Eerste overwinninkje!!! Echt super leuk!!
We hebben nog gesport (fysio en klaas hard gelopen) en gemandied want het water was op, dus dochen met water uit een emmer! Je voelt je toch weer lekker schoon!!
Na het eten lekker gespeeld met de kinderen en nu nog even lezen!! Weer vol van indrukken!!!
We gaan onze vragen, opmerkingen enz opschrijven en bespreken met de staf, zodat dat duidelijker wordt!!

• 16 September 2013 - 22:05

Marijke:

Hallo!

Wat een indrukken. Jullie maken zeker veel foto's.
    Hebben jullie moe nog gehoord
    over de verhuizing?
    Het is goed gegaan en zover ik het nu kan overzien
    is het goed dat ze daar woont.
    Vrijdag ga ik leuke dingen met haar kopen.
    Heel veel plezier en succes daar.
    Marijke.

• 16 September 2013 - 22:41

Dorien:

Hoi Joke,
    lijkt me heerlijk die djembé! Heb je niet de neiging om mee te doen?
    Misha vroeg al wanneer je weer terug kwam!!
    De meesten van de groep volgen jullie op de site!
    Succes weer.

• 17 September 2013 - 11:10

Agnes:

fijn om te horen wat jullie meemaken.
    Wees voorzichtig en allert.

• 19 September 2013 - 16:12

Ieneke:

Hai Joke en Klaas,

Fijn dat jullie ter plekke zijn en zo hartelijk ontvangen zijn!

Even een goed werkbericht: per oktober gaat Mirjam=opvolgster van ROMmedewerkster Esther - ons allebei ondersteunen bij het spreekuur!
    Ik ben er erg blij mee, want het is een doortastende dame/meisje die ook zelf meedenkt over de dingen, waar wij tegenaan lopen.

Veel plezier en succes bij jullie werkzaamheden daar!
    Ben benieuwd of de medische spullen al gearriveerd zijn intussen.

Hartelijke groetjes Ieneke

• 19 September 2013 - 17:06

Adrie Van De Minkelis:

Hoi Klaas en Joke
    Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen en wat herkenbaar.
    Als ik al die verhalen weer leest kriebelt het aan alle kanten.
    Ik begrijp dat er nogal wat gedoe was met de spullen, jammer hoor.
    Is alles ondertussen al aangekomen?
    Heel veel succes!! en doe iedereen de groeten van ons

Arie en Adrie