vrijdag de dertiende, niet echt een ongeluksdag?! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu vrijdag de dertiende, niet echt een ongeluksdag?! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

vrijdag de dertiende, niet echt een ongeluksdag?!

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

13 September 2013 | Nederland, Alphen aan den Rijn

vrijdag 13 september 2013
Vandaag vroeg op om naar de office te gaan, maar klaas merkt dat er een smsje is gekomen dat Valencio ons om 8 uur pas oppikt! Dus alles wat meer in de rustmode!!
Om 8 uur (na een wederom verpicht en niet lekker ontbijt!) buiten wachten op Valencio. Om kwart over 8 belt klaas hem waar hij blijft, en niet lang daarna komt hij binnen! Hij stelt ons voor aan zijn zoon, die ons gaat vervoeren en hij gaat zelf weg. We stappen in de oeroude, blauwe bus van zoonlief. Zoonlief is een standje opgewonden tijdens het rijden! Als we bijna bij het office zijn, worden we aangehouden door de politie. Zoonlief moet zn papieren tonen! Maar o, zn papieren zijn niet in orde, hij heeft een papier waarop staat dat de bus blauw is, en een waarop de bus wit zou zijn! Dit levert problemen op, en hij moet het politiebureau (nou ja, keetje) in, maar dat wil hij niet en hij begint te praten, de politie pakt hem beet, en hij verzet zich. Het geheel duurt zo’n 10 minuten, wij blijven in de bus zitten en niemand bemoeit z met ons! Uiteindelijk verschijnen Liston en Atilio op het toneel en nemen ons mee naar de office! Hier zijn we getuige van een volgend staaltje ambtenarij en menselijke communicatie! Eerst praat Liston op bevelende toon met een mevr, later mengt een man zich in het gesprek, maar nog later komt er een andere vrouw binnen, die neemt het gesprek over, en het is mooi om te zien hoe Liston verandert! Van een pitbull terrier, verandert hij in een slaafse hond met de staart tussen de benen! Ook leuk om te merken dat sommige woorden in swahili al bekend zijn, en ik weet dat hij steeds vandaag zegt en later ok, en ja!! Hij moet een verklaring ondertekenen, want in een box zit “several instruments”en zij willen het exact weten wat erin is, maar de douane mag alleen de boxen openen. De verklaring werd hem gedicteerd en er staat in dat er geen eetbare dingen in zitten, zo ja, dan worden die verbrand!
Er wordt erg rechtlijnig gedacht, want op het papier staat bv ook een microscoop en daar gaan ze in dat office niet over, dus het papier deugt niet volgens mevr een, mevr twee is slimmer, die zegt dan highlighten we de microscoop zodat die er niet bijhoort! Voila, de oplossing!!!
Kortom een bijzondere bijeenkomst en de uitkomst is dat we maandag de stempels krijgen van dit kantoor, Liston en maandag hoopt Liston dan ook het andere kantoor, waar we ook geweest zijn, te vermurwen, zodat alles toch nog een keertje Ilula kan bereiken!!!
Het ziekenhuis verzorgt dan het vervoer, is ons per mail beloofd!!
Verder vandaag inkopen voor morgen gedaan, nog lekker genoten van het strand en net heerlijk heel goed zitten skypen met mn moeder en tjeerd!! Ging echt supergoed!!! Dat vind ik dan zo fijn!!
We verheugen ons enorm op het vertrek naar Ilula, morgenochtend om 7 uur, en zijn heel benieuwd wat, en wie we daar aantreffen!! We willen nu echt aan het werk!!!
Misschien hebben we daar minder gelegenheid tot contact omdat het nogal afgelegen ligt, maar we zullen proberen het blog toch bij te houden!!
Trouwens, heel leuk al die reacties!! Super,dat vinden we echt leuk om te lezen!! Bedankt!!

• 13 September 2013 - 18:44

Renate:

Ik hoop dat jullie vanaf morgen echt lekker aan het werk kunnen. Leuk om jullie verslag te lezen. Geniet ondertussen wel hoor!
    Groetjes vanuit een regenachtig alphen.

• 13 September 2013 - 19:27

Maria En Ruud :

wat een toestanden daar !!!
    bureaucratie ten top Is aan kant maar goed ook dat ie opgepakt werd
    heeft alles wel in werking gewerkt
    xxx

• 13 September 2013 - 19:51

Barbara:

Leuk om jullie zo een beetje te volgen. Veel succes morgen!

• 13 September 2013 - 20:40

Liesbeth:

Lieve joke en Klaas,

Altijd heftig die regels in een derde wereldland.

Succes met de verdere reis naar jullie werk bestemming en ik kijk uit naar je volgende verslag, liefs Liesbeth

• 13 September 2013 - 21:40

Annelies:

Welkom in Afrika
    Het continent van de 3 T's
    Things Take Time!
    Wen er maar aan want jullie zullen er meer mee te maken krijgen.
    Het is ook het continent van geweldig vriendelijke mensen.
    Dat zullen jullie straks in Ilula zeker ervaren.
    Hele goede reis
    En tot 1 of 2 oktober.
    Annelies

• 14 September 2013 - 12:16

Mo V:

Hoi Joke en Klaas,

Wat kunnen de controles frustrerend zijn he? en verbazingwekkend hoe je zelf in een situatie kan belanden waarin je aan de corruptie meewerkt, omdat je anders niets bereikt. Je kunt je thuis nog zo heilig dingen voornemen, alles is anders als je eenmaal ter plekke bent.

Heel veel succes met alles! Ik hoop dat jullie binnenkort met de spullen in het ziekenhuis zullen zitten!

xxx

• 15 September 2013 - 08:59

Tanja Kersbergen:

Hallo Joke en Klaas,

Wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen zeg.
    Nu maar hopen dat de medische spullen gauw vervoerd kunnen worden en jullie aan de arbeid kunnen.
    Leuk hoor dat wij jullie belevenissen op de voet kunnen volgen.
    Goede reis gewenst voor de laatste etappe naar Ilula.

• 15 September 2013 - 15:10

Gerda En Peter:

Hallo Joke en Klaas,
    De eerste stappen zijn gezet in een land met andere regeltjes dan Nederland. Geheel in eigen stijl wordt alles afgehandeld dus. Maar jullie laten je niet afschrikken en genieten gelukkig van de tijd die je toch moet wachten. Leuke foto van Klaas in de hangmat, lekker relaxed.
    Het blijft toch ook een avontuurlijke onderneming. We hopen dat jullie nu snel kunnen starten in Ilula.
    Zijn benieuwd naar de volgende verhalen.
    Liefs en succes.

• 15 September 2013 - 21:16

Truus Storm:

Hallo Joke en Klaas,

Fijn om jullie verhalen te lezen. Wel lastig al die "regeltjes", maar TIA. Hopelijk kunnen jullie nu snel naar Illula met alle spullen. Gods zegen toegewenst. Groet Truus Storm