maandag 28 en di 29 okt - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu maandag 28 en di 29 okt - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

maandag 28 en di 29 okt

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

29 Oktober 2013 | Tanzania, Ilula

Maandag 28 okt
Gisteren heerlijk een dagje in het ziekenhuis geverfd. Alle bedjes hebben we lichtblauw en wit geverfd, en Kim heeft een leuke muurschildering ontworpen en die op de muur gemaakt. Ook hebben we gelijk maar de kozijnen geverfd, dat ziet er dan gelijk een stuk mooier uit!
Toen we klaar waren, zijn we naar Metua gelopen om nog wat verf te kopen, of te ruilen!
Onderweg kwamen we Godlove tegen ( de man die in de high school opzichter was/is en daar loopt te niksen) hij schijnt ook van de PR te zijn. Bij het ontbijt hadden we met Berit besloten dat we op 12 november (ja, ja, als een mooi verjaardagscadeau!!!) de overhandiging van de spullen en de opening van de babykamer zouden organiseren! Godlove sprak ons gelijk aan, hij had al de radio, tv en krant geregeld!! Zal me een spektakel worden zeg!!! Ik hoop dat ze beseffen dat niet wij, maar jullie allemaal dit mogelijk hebben gemaakt! De directeur van het ziekenhuis sprak ons ook weer aan, hij vroeg of we niet langer konden blijven, hij had wel een huis voor ons! Nou, sorry, ik vind het hier erg leuk, maar verlang soms toch ook gewoon naar mn eigen gedoe en mn kinderen/vrienden/lekker eten/ sporten enz enz en niet te vergeten lekker douchen met water!!
Maar van Metua naar huis liepen we door een heleboel tuinen, en mooi om te zien dat er een heeel klein beetje water nog in een rivier stond, iedereen stond daarin, en was driftig bezig water over zn plantjes te gieten!!
Gisteravond nog een discussie over het nut en onnut van vrijwilligerswerk, in het algemeen en ook in het IOP als speciaal. Dat leg ik graag een keer uit, maar niet op papier, want dat gaat me te ver, het kwam erop neer dat het zeker zin heeft, maar ook zeker beperkingen heeft!!
Vandaag zijn we heerlijk met Anita van het consultatiebureau mee geweest, de bushbush in!! Was erg leuk: de unster hing dit keer in een boom, dus stonden we heerlijk buiten in de schaduw de kindertjes te wegen! Het is een hele bonte verzameling moeders en kinderen die je dan ziet!! Tussen de bedrijven door konden we ook een wandeling door het dorp maken. Het leek een varkensdorp! Ibij ieder huisje liep een varken zo ongeveer. Ook was er een bananen plantage, we kregen dan ook bananen als dank voor het helpen!!
Het was een regio die veel groener is dan die van ons, maar volgens de bewoners was er ook helemaal geen water, raar hoor! We werden na afloop lekker helemaal thuis gebracht door de ambulance (ons vervoer voor vandaag!) en vanavond hebben we onze presentatie voor morgen voorbereid, ( hoe gebruik je de couveuse) en getracht gordijnen te naaien, maar de naaimachine doet raar, dus brengen we het naar een naaister, heeft die ook weer een klusje!!
trouwens, iedereen weer heel erg bedankt voor alle lieve reacties!!

• 29 Oktober 2013 - 20:35

Karin Dofferhoff:

Hallo Klaas en Joke,
    Al weken lees ik over jullie belevenissen. Wat een bijzondere reis!
    Jullie maken veel heftige / schokkende dingen mee. Ik ben onder de indruk.
    Het gaat jullie goed!
    Groeten, Karin

• 29 Oktober 2013 - 21:17

marvin hajlllllo vais kal

• 29 Oktober 2013 - 21:21

Annet En Niek:

Hallo Klaas en Joke,

We zijn weer terug van vakantie en hebben vandaag met stijgende verbazing al jullie belevenissen van de afgelopen 5 weken gelezen! Allereerst nog onze zéér late felicitaties voor de verjaardag van Klaas!
    Geweldig wat jullie allemaal doen! We zijn een en al bewondering voor al het werk dat jullie verzetten. Wat fijn moet het zijn om zó zinvol bezig te zijn en om anderen dingen te leren waarmee ze verder kunnen komen of levens kunnen redden. Heel veel succes verder. Hartelijke groeten, Niek en Annet

• 04 November 2013 - 21:34

Marvin:

marvin hajllllllo het was goed dad gu et
    me uwam pratu
    m
    uon verleen war jc ducs zod

• 08 November 2013 - 15:06

Petra Baljon:

Hoi Klaas en Joke,

Leuk om jullie verhalen te lezen, wat een mooie ervaring!!! Jullie maken wel enorm veel mee in die paar maanden die je in een totaal andere wereld doorbrengt. Wat zal het weer schakelen zijn straks in ons luxe landje!

Morgen vlieg ik naar jullie buurland Kenia om daar weer heel even de Afrikaanse grond onder mijn voeten te voelen. Ik vind het altijd weer bijzonder om daar te komen, alleen de geur al als je het vliegtuig uitkomt is specifiek voor de rode aarde!

Ik wens jullie nog een aantal hele bijzondere weken toe en zie er naar uit dat je weer gezellig op de OK rondloopt Klaas.........

Groet Petra Baljon

• 11 November 2013 - 21:01

Marvin :

marvin hajllllllllllo kla deroplur

• 11 November 2013 - 21:16

Marvin:

marvin zun bed w koupot hajllllllo sk heg een abetje gest wn d naan ou td
    cuen meg mama ggegd

• 02 December 2013 - 19:41