safar!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu safar!!! - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

safar!!!

Blijf op de hoogte en volg joke

20 Oktober 2013 | Tanzania, Ilula

Inmiddels terug van de mooiste vakantie ever!!! Het was zo overweldigend mooi!! En of hetkomt omdat het hier alleen maar “kommer en kwel”is, of omdat ik toch gewoon meer een luze paardje ben dan ik dacht, ik heb ook intens genoten van de luze en nog meer van ht overheerlijke eten, maar het meest van al van de natuur en de rust om ons heen. Het was echt onbeschrijfelijk!
Ik zal bij het begin beginnen: we gingen om 600 weg, dus heeeel vroeg op!! Het was een super lange reis met heel veel hobbels en omdat we met veel mensen gingen, (Ine, een noorse met haar moeder en broer, en Lizzy en Denise en wij) zaten lizze, denise en ik helemaal achterin, beetje opgepropt! We waren heel blij toen we bij de ingang waren, we dachten dat we er dan bijnz zouden zijn! Maar het bleek nog 2 uur rijden te zijn. Onderweg kwamen we langs een rivier (beetje water) en zagen krokodillen en hippo’s! Schattig!!! Hierna kwamen we bij de receptie met vriendelijke mensen en daana naar ons verblijf voor een nacht!! Het was echt super!!! Het leek wat op een lodge die we in Thailand hadden gehad, en die vond ik toen ook al het mooist! Als je op de veranda zat, viel de rust op je, en je werd acuut heel rustig! Echt heerlijk, en je hoorde allemaal dieren geluiden, vogels, olifanten, briesende hippo’senz. Na een heerlijke lunch (wat eten we hier dan eenzijdig en saai en ongezond!) kregen we onze eerste gamedrive! Geweldig!! In een open auto, en dan crossen en zoeken naar dieren. Het werd dubbel en dwars beloond, leeuwen, olifanten, kleinere dieren, en zelfs een leopard die in een boom hing!!! We reden heel lang rond, kregen heel veel info van de masai die meereed en genoten volop!!! Hierna een super goed diner!! We waren eerst terug naar ons huisje, en de masai man kwam ons ophalen, want je loopt dan echt door de wildernis. We zijn wel wat apen enz tegengekomen. Het eten was weer super, en toen heerlijk op de veranda genieten van de rust en wildernis. De volgende ochten om 8 weer in de auto, op zoek naar dieren!! De eersten die we tegenkwamen waren olifanten. Die kwamen erg dichtbij, eentje sloeg met zn slurf tegen de voorkant van de auto, en een andere kwam zijlangs, die raakte degene die daar zat, dat was best een beejte eng! Verder veel leeuwen gezien, echt van super dichtbij! En een koppeltje jakhalzen! Kortom, ik zal jullie niet verder vervelen, hooguit met wat foto’s als dat lukt, maar neem vanmij maar aan dat we super hebben genoten!!!
De terugreis leek iets minder lang dan heen! En toen de poorten hier opengingen zei ik spontaan, welkom weer terug in de gevangenis! Maar dat is niet helemaal eerlijk, want het is hier erg arm en niet luxe, maar de mensen hier zijn super lief, en dat is heel fijn!! En we voelen ons hier wel helemaal thuis!! Alleen het gekonkel onderling van de meiden (vrijwilligers) is niet altijd even prettig! Maar dat is iets waar ik me niet druk om maak, ze zoeken het maar uit!!
Vandaag dan de verjaardagen dag!Klaas is al door iedereen gefeliciteerd, en er hangen ballonnen op onze deur! Echt super lief en leuk!!!

• 21 Oktober 2013 - 19:16

Maria En Ruud :

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen
    De safari was toch een leuk verjaarscadeautje en ik kan niet wachten om de foto's te zien van de olifanten en leeuwen etc.
    Hier gaat alles goed. Gisteren was de Amsterdam Marathon En Ruud, Patrick, Tjeerd en Jaqueline
    hebben de 8 km gelopen. We verwachten dat Klaas volgend jaar ook mee doet.

groetjes van Ruud en Maria

• 21 Oktober 2013 - 21:48

Ieneke:

Hai Joke en Klaas,

Hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
    en wat een prachtige foto van die leeuw(in?)!
    Klinkt wel super zeg, 2 wilddrives in zo korte tijd.
    En wel bijzonder om te merken dat wat hier gewoon is, daar zo luxe is en dat je dat zo mist, Joke! Had ik ook niet echt van jou verwacht (wel van mezelf!).
    Hele goede tijd nog met nuttige, praktische en leuke dingen!
    hartelijke groetjes ieneke

• 10 November 2013 - 13:44

Mo:

Wat gaaf dat jullie een luipaard hebben gezien! Ik heb er altijd naar gezocht op gamedrives, maar op dat vlak nog nooit geluk gehad. super! De kleur zit al goed in jullie huid he? :)