eerste verslag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu eerste verslag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

eerste verslag

Door: klaas en joke

Blijf op de hoogte en volg joke

11 September 2013 | Nederland, Alphen aan den Rijn

zo, daar zitten we dan!! Nog steeds in Dar en nog steeds geen med. spullen en niks gehoord vandaag van Liston de meneer die moet inklaren. Die meneer is trouwens nog maar een broekie van 28 jaar en hij werkt knoerthard, maar het gaat zooooo traag daar!
Ik zal even bij het begin beginnen;
Hallo iedereen!
Daar zitten we dan! In Dar es Salaam, met een laptop, maar zonder internet, dus ik begin nu met een stukje schrijven, maar geen idee wanneer dit verstuurd kan worden!
Ik zal maar beginnen met gisteren; we hadden toch nog heel goed geslapen en werden wakker van de wekker! Toen we bijna klaar voor vertrek naar Schiphol waren, belde Lietha aan, die kwam ons gedag zeggen! Hartstikke leuk en lief! Daarna kwamen roel en rashmie en tjeerd en jaqueline, en konden we weg! Op het laatste nippertje kwamen Tanja en Fred uit hun huis gerend om ons een goede tijd te wensen!
Op Schiphol verliep alles goed, Bram en Henny waren ook op tijd, en we konden lekker koffie drinken met de hele club! Daarna kwam het moment waar we vreselijk tegenop zagen!! We hebben wat traantjes geplengd!! Maar dat hoort bij afscheid nemen, toch? En op het laatste moment geeft Tjits ons nog een mooi ingepakt boek, dat we pas in het vliegtuig opengemaakt hebben. Geld wisselen duurde eeuwen, en toen naar de gate. Daar ontmoetten we een leuk stel, waarmee we wat gekletst
We hebben een prima vlucht gehad. Lekker eten en drinken en een leuk kletspraatje met de stewardess. Dat doet wonderen!! Maar toen het moment van het pakje openen kwam, kwamen er toch heel veel tranen!!! Wat een geweldig mooi boek, met lieve wensen en mooie foto’s! Wat een verrassing!!! Iedereen die een bijdrage heeft geleverd, super bedankt!!!! Ik wil mn Els even noemen, ik wist niet dat je zo mooi kan schrijven, super bedankt!! En alle anderen natuurlijk ook voor de lieve woorden, lieve wensen en het meeleven, echt helemaal geweldig!!! Ik schiet gewoon weer vol als ik eraan denk!!! Maar, we gaan ervoor, dus het verhaal gaat door!!
Tussenstop in Kilimanjaro, waarbij we gelijk kennis maken met de donkere kant van dit land, in letterlijke betekenis! Je ziet er geen hand voor ogen, hoe die piloot daar landen kan??!!
Op tijd geland in Dar, paspoort controle en visum kopen ging redelijk snel, tassen hadden we ook gelijk (5 stuks!!) Maar daarna begon de pret! De tassen moesten op de band door een scan, en toen zag het vrouwtje daar dingen die ze niet kon thuisbrengen. Ik gaf haar de brief over Gifts, en in 1e instantie leek dat te helpen, maar uiteindelijk wilde ze twee tassen openen. We begonnen met de koffer met resterende medische spullen. Daar zat die doos met brillen in. Ze keek ernaar, rommelde erin, keek naar de rest, vroeg of klaas dokter was, hetgeen hij bevestigde, en ze pakte een bril en zei dat ze die wilde hebben! Wij zeiden dat is prima, dan gaan we nu weer verder! Dat was ok!! Eerste daad van corruptie was een feit!! Wel grappig, en we hopen dat ze een plus bril nodig heeft en het een min is ofzo!!
Vandaag zouden Valencio (chauffeur) en Liston (inklaarder) komen om te bespreken hoe en wat met de medische vracht die nog steeds op het vliegveld is. Valencio kwam op afgesproken tijd (negen uur) maar Liston was naar het vliegveld, want ze hadden gebeld. We spraken af dat Liston zou bellen hoe laat hij bij ons kon zijn. Hij kwam uiteindelijk in de middag, en vertelde dat het allemaal niet zo snel gaat, nu willen ze weer dat we iedere box openen en opschrijven hoeveel er van wat inzit.
Dit gaan we maandag doen, wij gaan dan mee. Dat betekent dus dat we iig tot dinsdag maar waarschijnlijk nog tot vrijdag in Dar moeten blijven. Niet leuk,maar niks aan te doen, of zoals het Nederlandse stel in het vliegtuig zei: dan moet je TIA denken, This is Africa!!
Kortom, we hebben al veel beleefd, en eigenlijk nog niets, behalve drie of vier keer naar het strand lopen! Koeien op het strand, behulpzame, vriendelijke mensen, lekker eten, vreemde manier van vissen.
Morgen gaan we de baas van Liston ontmoeten, want die is nu in Dar en wil ons ontmoeten. We zijn wel druk met alle afrikaantjes, of zij met ons!!
Ik denk dat ik morgen wel weer wat ga schrijven, maar nu er maar mee stop!!
Wordt vervolgd!!
Liefs van ons, en echt, jullie allemaal super bedankt voor het hele mooie boek, een kado om trots op te zijn, vanwege jullie!!!!

• 11 September 2013 - 20:44

Dorien:

Hoi Klaas en Joke,

ook al gebeurt er niet veel, het klinkt wel avontuurlijk!
    Ik kan me voorstellen dat jullie zo wel genoeg strand gezien hebben en aan de slag willen. Jullie kunnen in ieder geval even uitrusten van alle stress hier; ik hoop dat jullie straks uitgerust aan de slag kunnen!

Groetjes!

• 11 September 2013 - 20:46

Tjitske:

Hej daar!
    gelukkig zijn jullie veilig aangekomen :-) klinkt wel bekend, zo'n reis. Maar wel alles goed daar. Balen van het wachten, maar ben je daar gelijk aan gewend!
    Hier alles goed, alleen heeeeeel nat. 1 dag zonder regen gehad, maar dat moesten we savonds bezuren met een mega onweersbui! Helaas net de verkeerde week hier, hoor net van de vrouw des huizes van de b&b waar we zitten dat het al meer dan 2 maanden droog is.....
    maar goed, vakantie is vakantie, vandaag in grotten geweest die op unesco lijst staan, zijn echt supermooi, en, bijkomend voordeel, droog :-D hihi
    Geniet er nog van, tot snel
    Xxx

• 11 September 2013 - 21:45

Bert En Linda:

Hoi Joke en Klaas,
    Jammer dat wij nooit van het boek gehoord hebben, maar wij wensen jullie natuurlijk ook een zinnige en fijne tijd toe.Groeten Bert en Linda.

• 12 September 2013 - 14:43

Greetje:

Heel herkenbaar. Ook dat TIA, this is Africa. Ze zeggen ook; in Nederland hebben jullie een horloge maar wij hebben de tijd! Dat blijkt dus.
    Het leuke is dat ik jullie overal voor me zie. Op de CeFa, straten eromheen en op het strand. Omdat we zo bevoorrecht zijn dat we er ook geweest zijn en er zeker nog weer eens hopen te komen.
    Geniet even van die paar dagen en dan hopelijk vrijdag op naar Ilula (toch?). En aan het werk :-) !
    Liefs, Greetje en Hans

• 12 September 2013 - 20:06

Joke Bruijn:

Bert en Linda, bedankt voor de wensen, en van dat boek: ik miste meerdere mensen, ik weet niet hoe het tot stand gekomen is, maar het maakt voor ons niet uit!! Fijn, dat jullie je wensen nog op deze site kwijt wilden en konden, bedankt!!

• 14 September 2013 - 11:56

Monique V:

Na enkele dagen een bom van reisverslagen in mijn mailbox! Deze zaterdagochtend is een mooi moment om een begin te maken met lezen. Hopelijk hebben jullie niet te hoge verwachtingen over het tempo waarin alles zal verlopen, want ik vrees dat jullie huidige ervaringen heel gemiddeld zullen zijn. Erin meegaan werkt voor mij altijd het beste :)