een bijzondere dag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu een bijzondere dag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

een bijzondere dag

Blijf op de hoogte en volg joke

26 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Een bijzondere dag!!

Vandaag hadden we de presentatie in het ziekenhuis van het preventieprogramma van de italianen! Het was leuk want we konden ook de laptop geven met de geluidsboxjes.
De presentatie was in het Swahili, dus wij konden er niet bij praten! Dat deed een hoofdzuster. Ze deed het erg leuk! De hele zaal lag soms in een deuk! De zaal was bomvol. Zo’n 60 medewerkers. Het was een hele leuke meeting en er kwamen wel drie mannetjes op mij af met het verzoek de presentatie naar hen te mailen. Dus dat doe ik thuis!

En als klap op de vuurpijl kwam Sovelo met het nieuws dat de firma die al heel lang iets aan het beloven was eindelijk over de brug is gekomen. Het is een lang verhaal, maar Klaas had een firma die wellicht iets zou kunnen betekenen. Dat speelde in mei dit jaar. Ik maakte contact en ze leken wel iets te willen doen. Het werd allemaal erg officieel en Sovelo heeft een powerpoint over het ziekenhuis gestuurd en finanziele rapporten. Uiteindelijk duurde het en duurde het! En van daag kwam het verlossend woord! Super leuk natuurlijk!
toen we terug liepen naar huis, voelde het echt alsof het project nu echt klaar is, en we dus terug kunnen gaan. het gaf een heel goed en mooi gevoel!
Hierna na de lunch naar lyn Christine en het young mother project. Dat was een heel mooi uurtje waarbij 15 jonge moeders heel open over hun leven en hun ervaringen vertelden en wij ook vertelden over hoe het in ons land gaat. We hebben beloofd een presentatie over voorbehoedsmiddelen te sturen want die kennis blijkt echt minimaal te zijn. Zelfs de menstruele cyclus is niet goed bekend. De meeste moeders zijn bezig met vikoba (mikro krediet) en krijgen educatie over hoe met je kind verder, je eigen kracht ontwikkelen en zelfstandig worden .het is hier erg lasting want ze worden slecht geaccepteerd in hun omgeving en ze hebben vaak weinig zelfrespect.
Daarna werden we in het ziekenhuis verwacht voor de lang beloofde wijn en kip en andere hapjes. We zaten buiten en genoten zowel van de natuur als het eten en drinken als het gezelschap. Het was heel ontspannen en gezellig. Bijna de leukste avond van alle!!
Nu weer terug in IOP en morgen onze speech voor het personeel hier.

• 27 Oktober 2017 - 11:00

Wim&Wil:

Wat hebben wij genoten van alle verhalen ,veel bewondering voor jullie en fijn dat het zo goed aanslaat .groetjes