vrijdag regeldagje - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu vrijdag regeldagje - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

vrijdag regeldagje

Blijf op de hoogte en volg joke

13 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Vrijdag regeldagje

Vandaag niet veel bijzonders beleefd, ook weleens lekker! Vanochtend tijdens het ochtendgebed lekker met mn tanzaniaanse kleinkind gespeeld in de keuken. Ze kreeg een pen en papier, vond het super leuk om te tekenen. Toen het op haar hand kwam, was ze verbaasd en wilde ook op mijn hand tekenen. Daarna wilde ze het eraf pakken, leuk om te zien!
Verder naar het sponsorkantoor gegaan om het een en ander te regelen wat betreft een aantal sponsorkinderen. Dat gaat niet zo snel, toen we klaar waren, in de zin van een afspraak hadden om as maandag naar een aantal sponsorkinderen te gaan om fotos van hen te maken, was het al bijna lunchtijd.
We spraken met de deense die een kind wilde sponsoren, maar twijfelde om haar naar de Highschool van IOP te sturen, want die is vele malen duurder dan de staatsschool, maar het onderwijs is wel veel beter. We bedachten al pratend dat het wijzer zou zijn om het hele gezin te gaan ondersteunen. Maar ja, hoe doe je dat? Waarschijnlijk moet moeder een winkeltje gaan runnen, dat zou helpen en ze kan zich aanmelden bij Vicoba, dat is een mikrokrediet systeem voor groepjes vrouwen.
Na de lunch hebben we geprobeerd een laptop van deens naar engels te veranderen, helaas nog niet gelukt, ondanks alle hulp van onze kinderen! De slimste oplossing was om naar een hoge plaats te gaan en hem uit het raam te gooien. Dat doen we maar niet, want we zijn er toch erg blij mee, hij gaat naar het ziekenhuis, die kan hem gebruiken als ze de dorpen ingaan voor voorlichting. Ze gaan er oa het gezondheidsprogramma van de italianen op afspelen.
Daarna was het alweer biertijd! Lekker in de kroeg met de meiden en de dames die in de keuken werken. Gezellig ff wat drinken. Ik kreeg mn kleindochter in de draagdoek, dat gaat heel eenvoudig en zit prima, je kan het ook heel makkelijk draaien van rug naar zij, naar buik. Heel handig en ook veilig volgens de moeder!