ziekenhuisje - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu ziekenhuisje - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

ziekenhuisje

Blijf op de hoogte en volg joke

25 September 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Terug naar het ziekenhuisje!!

Vandaag gaan we naar het ziekenhuis! We hebben er zin in, maar vinden het ook spannend, want wat is er nog van over??
Sovelo komt vrij snel, is in het begin verlegen. Hij leidt ons direct rond; het eerst naar de kraamafdeling. Daar is het niet veranderd, maar alleen date r nu 3 moeders een bed moeten delen. Dat vind ik echt schokkend. Er is geen plaats voor meer bedden. De bedden zelf schijnen het probleem niet te zijn.
Verder naar de verloskundeafd. Daar is een reanimatietafel voor babies bijgekomen en alles werkt! Ook de tafel die wij er gemaakt hebben in 2013. Die staat nu zelfs op de plek waarvan wij vonden dat het beter is.
Door naar de babykamer! Prachtig nog! Alles in takt en zelfs meer dan dat, want er zijn meerdere couveuses bijgekomen, nagemaakt van die van ons, maar dan nog meer hufterproef! Echt geweldig!!
De ok; alles staat en hangt nog en functioneert ook nog! Super!
Kortom, we zijn blij verrast! Hier staat een ziekenhuisje dat onderhouden wordt, en wil leren! En dat zich dus ontwikkelt!
De echo-apparaten stonden ook goed bedekt, zagen er nog prima uit. Klaas heeft zn 1e les gegeven, en de net afgestudeerde dokter ( 5 jaar gestudeerd!!) pakte het best goed op!
Hierna thee drinken met de dokters, met lekkere snacks erbij, vervolgens nog wat rondgeleid en plannen voor komende tijd gemaakt.
Morgen is IOP-dag, woensdag gaan we met Solvelo naar zijn Massai kliniek, en donderdag beginnen de echo-lessen.
Kortom, er is gelukkig weer wat werk aan de winkel!
In de namiddag gediscusseerd met alle Nederlanders over het geloof. Het kwam zomaar ineens ter tafel en was een leuke discussie. Fijn dat dat zo kan!

• 25 September 2017 - 20:40

Greetje:

Hoi Klaas en Joke,

Dat is heel mooi en verrassend dat zo'n ziekenhuis het zo goed heeft opgepikt en volhoudt.
    Maar naar om te zien dat drie moeders het bed moeten delen.
    Jullie maken weer mooie en bijzondere dingen mee.
    Goede voortzetting daar en leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt.
    Hier mooi weekend gehad , nog even genoten van het mooie weer☀️

Liefs, Greetje

• 26 September 2017 - 01:06

Bram En Henny:

Wat fijn dat alles nog in goede staat was in het ziekenhuisje! Geeft een goed gevoel toch? Jullie zijn al weer 2 weken weg,wat gaat dat toch hard,groetjes Henny

• 27 September 2017 - 07:28

Mo:

Heel tof lijkt me om zo je project terug te zien! Leuk dat ze er zuinig op zijn en blijven gebruiken!