maandag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu maandag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

maandag

Blijf op de hoogte en volg joke

18 September 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Zondag

Gisteravond hebben we nog een bijzondere middag en avond gehad. Eerst gingen we nog wat relaxen, daarna wilden we heel graag ff wandelen. Toen we rond het huis scharrelden, kwam mm Tekla ons achterna, of z eons zou begeleiden. Ja graag!
We wandelden in de buurt. Het was erg mooi, de zon scheen maar niet heel fel, en de huisjes zijn zo eenvoudig, maar mensen zaten heel vredig buiten voor hun huisje te relaxen. Echt bijzonder. Uiteindelijk kwamen we bij een vriendin van mm Tekla terecht, in een heel chicque huis. We mochten binnen komen, en ze vroeg of we haar kantoor wilden zien. We liepen naa rhaar kantoor, ze is iets van voorlichter voor environment en vrouwen. Ze geeft les aan vrouwen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, en ze onderwijst ook hoe ze schoon en hygienish kunnen werken en dat het milieu gespaard moet worden. Kortom goed werk, weer onder auspicien van een NGO. De zoveelste hier!
Toen we terugwandelden was het al donker, maar gelukkig hadden we een gids! We hoorden de kinderen al van verre zingen, ze waren weer aan een prayer bezig! We werden vastgepakt en moesten mee dansen. Daar stonden we dan met aan iedere hand twee kindjes te dansen! Na het dansen volgt het bidden op de knieen en daarna gepreek en de zegenbedes. Eerst werd Hamisis gezegend, hij ging immers op reis, en daarna wij. Hierna volgde een preek uit de bijbel, die Peter hield, en vervolgens moesten een aantal kinderen vertellen wat ze ervan hadden meegenomen. Wij kwamen ook aan de beurt. Heel bijzonder om meet e maken. Hierna lekker gegeten en verder gekletst over de dingen die ons en mama Tekla bezighouden.
ZOndag rustig opstaan, chapatti ontbijt, kerkdienst in het centrum zelf. Wat ik erg ontroerend vond was dat de kinderen allemaal iets nieuws uit onze koffers aanhadden en dat trots aan ons kwamen showen.
De couveuse werd verder gemaakt de jongens zijn handig en slim en hebben bijna zelfstandig dat ding afgemaakt. Hierna natuurlijk een demonstratie met een pop erin! Grote lol!

• 19 September 2017 - 10:15

Greetje:

Hoi Klaas en Joke, wat een bijzondere ervaringen weer. Leuk en mooi om te lezen. Super dat jullie hier weer heen zijn gegaan. Liefs Greetje