ziekenhuis en meer - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu ziekenhuis en meer - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

ziekenhuis en meer

Blijf op de hoogte en volg joke

25 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Ziekenhuis en andere zaken

Vandaag gingen we met de technische man Koko in het ziekenhuis de apparaten langs die het niet doen.
Die technische man bleek een electricien, en technisch en handig was hij niet erg helaas. Wij wisten en konden meer dan hij! Maar goed, hij dacht wel mee. Het resultaat is dat er een zuigapparaat voor babies is afgeschreven en weg gezet in een kast, en dat wij in Nederland gaan kijken of we filters kunnen regelen voor de 2 andere afzuigapparaten. Toen we daar bezig waren, kwam er een spoedsectio, waarbij het kindje erg slecht eraan toe was, gelukkig kwam hij later wel goed op gang.
Daarna kwam er nog een vrouw, die 2 weken geleden een keizersnee had gehad, en waarvan de hechtingen waren losgegaan, al haar darmen lagen buiten haar buik. Gek om te zien, maar goed om te zien hoe aardig ze voor die vrouw waren en hoe goed ze haar behandelden (toch soort van volledige narcose en zuurstof)
Na het klussen weer even met Sovelo gesproken. Mijn idee van spullen wegdoen naar ziekenhuizen die er wat mee kunnen (zo liggen er bv orthopedische spullen, maar ze doen niks met orthopedie) was al besproken in de weken dat SOvelo een vergadering had met alle Lutheran hospitals en ze gaan er idd mee beginnen!
Verder was Sovelo heel blij met het echo apparaat en had hij les gehad van de dokter die wij het hadden geleerd! Echt zoals het moet; teach de teacher en die geeft het door!
Vanmiddag was er een marktje voor de medewerkers van het IOP. Leuk om te zien hoe blij ze zijn met de spullen die ze kunnen kopen! De koffers gingen het snelst, ze zijn hier helemaal hot, want niemand heeft een kast en de koffers worden dus gebruikt als kast.
Hierna heerlijk gewandeld en genoten van de natuur! Daarna met Elsbeth (noorse vrouw) op bezoek bij Jenny (haar sponsorkind) Zij (jenny) had het goed voor elkaar, 2 kamers in een stenen huis en het zag er schoon uit! We kregen thee met lekkers en bananen. Hierna naar huis gelopen door de heerlijk ruikende natuur, want het heeft vanmiddag geregend!!