donderdag graduation - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu donderdag graduation - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

donderdag graduation

Blijf op de hoogte en volg joke

12 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Vandaag was het afscheid nemen van een aantal mensen, de italiaanse studenten en twee nederlandse meiden. Die meiden hadden eerst nog iets te doen; ze hadden een gezinnetje ontmoet bij het uitdelen van schoenen op school, waarvan de moeder kortgeleden overleden was, de vader was niet meer in zicht. De kinderen woonden met zn drien in een huisje en aten wat er nog over was van wat moeder ooit had gekocht. Lisanne, een van de nederlandse meiden, was hier erg van onder de indruk en wilde deze kinderen gaan helpen.
Ze besloot er nog een keer heen te gaan afgelopen week, en toen bleek dat de kinderen door een nichtje werden verzorgd, dat nichtje is 15 jaar, de kinderen 10 en 11.
Maar.. er bleken nog twee andere kinderen te zijn in dit gezin, een jongen van 16 en een meisje van 14. Om een lang verhaal wat korter te maken, ze besloot de jongen van 16 te gaan sponsoren om op de highschool te kunnen blijven en het meisje van 14 op de secondary. De andere kinderen krijgen voedselbonnen van haar. Maar het is nogal wat, dus wij besloten haar ook watt e helpen.
Hierna gingen we naar de graduation van Haleema, het meisje met de hartproblemen. Het was een erg lange zit, met dans, zang en heel veel speeches. Ik heb een heel boek uitgelezen van meer dan 200 blz! Leve de ereader! Onbegrijpelijk dat de mensen daar meer dan 6 uur kunnen blijven zitten en lachen en klappen en dus opletten. Pas om 16.00 konden we gaan lunchen. Er stond een hele lange rij, maar wij moesten als mzungu’s voor,leve de positieve discriminatie!
Terwijl wij daar waren, werden we weer gespot door de jongen met het zieke kind en de vrouw die gaat studeren. Hij had een keurig mapje bij zich waarin hij papieren had met alle informative over mikrokrediet. Hij had dus zijn huiswerk heel goed gedaan! Ik heb hem toen verteld dat hij nu moet gaan zoeken naar een organisatie die hem een mikrokrediet zou kunnen verschaffen. Ik ben benieuwd! Hij werkt er iig wel hard aan!
Tja, na al dat stilzitten lekker even sporten, we hebben heerlijk hard gelopen en oefeningen gedaan. Inmiddels lijken mensen eraan gewend te zijn, ze kijken er niet meer zo van op. hierna een super lekkere (koude natuurlijk!) douche met behoorlijk wat water! Heerlijk! En nu dus schrijven en straks ff lezen!