van alles wat vandaag! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu van alles wat vandaag! - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

van alles wat vandaag!

Blijf op de hoogte en volg joke

10 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Vandaag werden we gezocht door de jongen met het zieke kindje. Die belde naar hier om naar ons te vragen, dus wij na het ontbijt naar hem toe. We troffen het hele gezinnetje aan. Ze waren blij want het kindje ging stukken beter! We kregen verder een triest verhaal te horen, zijn vrouw gaat studeren in Dodoma, hij moet dus studie voor haar betalen, hij moet een kamer voor haar betalen en zijn eigen kamer. Hij geeft les aan de high school maar heeft geen contract, dus krijgt geen geld ervoor, soms krijgt hij een beetje geld. Hij had een sponsor uit Brazilie maar dat was een oude man, en die lijkt overleden te zijn, want hij hoort niks meer van hem. Hij heeft wel mbv die sponsor een stuk land gekocht, maar ja, daar heb je niks aan als je verder geen geld meer heb. Wij hebben hem gewezen op de mogelijkheid van microkrediet, want verder hadden we helaas ook echt geen oplossing.
Hierna lekker hoofd leegmaken dmv schoffelen! Na de lunch naar ikuvala school, de school met de 1400 leerlingen en 6 toiletten! Daar hebben we een naaiprojectje besproken. We gaan as maandag met naalden en draad erheen en leren de leraren hoe de kinderen hun kleding kunnen repareren. Op deze manier kunnen ze blijvend hun kleding maken ipv van ons afhankelijk zijn. Verder gaven de italiaanse studenten wat voorlichting daar over hygiene, en hebben we nog even heerlijk gevoetbald en gek gedaan met al die schatjes van kinderen! Wat een enthousiasme, en energie! Ze klommen gewoon op mij zo ongeveer! ZO leuk vinden ze het als je met ze speelt. Op de terugweg bier gekocht, want de italiaanse student is jarig vandaag, dus dat wordt hopelijk tribune en bieren!
Met mijn gat in kies gaat het gelukkig goed, ik spoel idd 3x per dag en heb gelukkig nog steeds geen pijn!