vandaag dinsdag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu vandaag dinsdag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

vandaag dinsdag

Blijf op de hoogte en volg joke

03 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Vandaag dinsdag.

Afspraak om 9,00 om naar het ziekenhuis te gaan ivm keizersnedes, maar we warden om 7.30 geroepen dat de arts van het ziekenhuis had gebeld dat we e rom 8.00 moesten zijn!
En inderdaad om 8.00 begon de eerste operatie! Niet heel Afrikaans!
De keizersnedes verliepen eigenlijk best goed, ze werken hygienischer dan 4 jaar geleden en we kregen e rook sneller doorheen dat ze het kind aan de moeder tonen en de laatste lag zelfs al aan de borst voor ze op afdeling waren. We hebben echt het idee dat het ziekenhuis het heel goed heeft opgepakt en we zien dat heel veel dingen echt veranderd zijn. Heell positief. Ze zijn er nog niet maar ze hebben grote stappen voorwaarts gemaakt.
In de middag de presentatie van de italianen op een school bijgewoond, want het is de bedoeling dat wij dat gaan oppakken verder.
Goed om te zien dat kinderen op de hoogte zijn van malaria cholera en diarree, en hiv en dat ze weten hoe ze het kunnen voorkomen. De kinderen waren erg geinteresseerd, en we begonnen met 40 kinderen, toen kwamen er spontaan zeker nog 40 bij!
Hierna lekker gesport, eten en nu welterusten zingen!

• 03 Oktober 2017 - 23:24

Bram En Henny:

leuk om weer bij te zijn met jullie belevenissen,we hadden het al een paar dagen gemist.Maarik vind het toch knap dat jullie daar tijd voor maken,want jullie maken best veel mee.Zo,n reis verandert je kijk op de wereld wel denk ik,groetjes Henny en Bram

• 03 Oktober 2017 - 23:48

Greetje:

Goed bezig weer. Wat fijn om te zien dat jullie werk in 2013 niet voor niets is
    geweest, datzelfde het goed opgepakt hebben en...volhouden. Heel bijzonder.
    Wat is skipbo? Een nieuwe sport?