gezondheidsdag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu gezondheidsdag - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

gezondheidsdag

Blijf op de hoogte en volg joke

01 Oktober 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Zondag gezondheidsdag!

Vandaag stond in het teken van de italianen die een gezondsheidsdag hadden georganiseerd. Er waren 83 sponsorkinderen uitgenodigd, er waren ongeveer 30 aanwezig. Ze hadden een hele mooie presentatie met filmpjes en al over malaria, cholera en aids, en natuurlijk handen wassen. Goed om te zien dat kinderen bij malaria en cholera wel bekend zijn, ook de preventive ervan is bekend, HIV is wat lastiger voor ze, er waren 2 verpleegkundigen van het ziekenhuis, die het leuk oppakten, ze vroegen veel aan de kinderen, oa hoe ga je ermee om als je positief bent, wie vertel je dat wel en wie niet. De kinderen waren heel open en ook de ouders deden goed mee.
Het was min of meer de bedoeling om alle kinderen zover te krijgen dat ze getest werden, maar dat lukte niet. Toch lieten 20 kinderen zich testen, waarvan er 1 positief was. Deze krijgt een vervolgafspraak en de medicijnen voor haar zijn gratis.
Hierna een lekkere lunch voor iedereen en daarna spelletjes; handenwas spel en muskieten vangen. Erg leuk opgezet! Hopelijk is dit de aftrap voor een grotere campagne, we willen er iig met de italianen over gaan brainstormen!
Verder nog met Fleur gekletst en haar gezien, en Roel gebeld, zo zijn we ook weer op de hoogte van het thuisfront!
We kregen ook nog een appje van Sovelo, de directeur van het ziekenhuis dat hij dankzij de echolessen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gediagnosticeerd en geopereerd! Mooi om te horen dat de lessen in praktijk worden gebracht.