dit was ik vergeten geloof ik, is nog in Dar - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu dit was ik vergeten geloof ik, is nog in Dar - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van joke bruijn - WaarBenJij.nu

dit was ik vergeten geloof ik, is nog in Dar

Blijf op de hoogte en volg joke

16 September 2017 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Tweede dag alweer!

Na een onrustige nacht, onrustig vanwege de stilte na de herrie in het vliegtuig en ook vanwege onze onrustige hoofden, warden we erg croggy wakker!
Ik was ook wat duizelig en Klaas was ook niet op zn best. We gingen ontbijten, waren helemaal alleen aan een hele lange tafel. Dat doe took geen goed aan je stemming en hoofd! Je vraagt je dan helemaal af wat doen we hier eigenlijk!
Om 12 uur nog even met mn moeder gebeld, gelukkig vond die de mevr die in de tijd dat wij er niet zijn voor haar gaat zorgen, wel aardig!
Gelukkig verdween dat gevoel uiteindelijk wel, vooral na een gesprek samen over het nut en onnut van wat we doen, en over het feit dat het zo lastig is om los te laten. Vooral het loslaten van de oma’s en de kleinkinderen kost me heel veel moeite. Maar tegelijkertijd realiseer ik me dat we ook een eigen leven hebben en dat we als we terug zijn weer genoeg kunnen en mogen doen voor anderen in Nederland. Maar daarover waarschijnlijk meer in de loop van de tijd, want het is een rode draad in mijn gedachten!
Maar nu Dar es Salaam, het is zeker veranderd sinds 2013. Er is meer hoogbouw, de wegen lijken minder druk, en er lijkt minder plastic te zwerven. OOk zagen we dat mensen plantjes kweken en verkopen, lijkt ons toch ook een teken van komende welvaart!
We hebben lekker gerelaxed en gepraat, en gelezen, gemaild, kortom een goede rustdag!
Aan het eind van de middag gingen we terug naar het hostel, waar Hamisi op ons wachtte. Hij leek jonger dan de vorige keer! Hij lijkt een wijs man, hij is onderwijzer in geschiedenis en Kiswahili en zijn vrouw vistechnologe, ze geeft onderwijs op de universiteit. Een bijzonder stel, lijkt ons!
We kletsten wat, en kwamen te weten dat we morgen opgehaald worden door een auto van het ziekenhuis van Ifakara, we zijn benieuwd!
Nu zit ik op een schommelbank op het dakterras, we wachten op Hamisi, dan gaan we lekker eten, en daarna hopen we rustig te kunnen gaan slapen. Mijn hoofd is in ieder geval iets rustiger en daar ben ik blij om!

  • 16 September 2017 - 19:57

    Bram En Henny:

    Leuk om jullie wederwaardigheden mee te maken uit een heel andere wereld.Wel hoop ik dat jullie en met name jij Joke wat rust in je hoofd krijgt.Laat het los,je bent nu daar en om er wat van te maken moet je ook helemaal daar zijn.Mocht er in Nederland wat gebeuren dan hoor je het vanzelf,het helpt niet om je daar nu zorgen om te maken.We leven graag weer verder met jullie mee en zullen binnenkort eens appen,groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alphen aan den Rijn

reis naar Peter

Reis naar Peter!

Gisteren was de reisdag! Wat een dag. We hadden alles gepakt en alles klaar en om 10 uur kwam de pickup . Gelukkig was het een grote auto! Alle spullen erin en rijden maar. Gelukkig was er airco. Eerst een eind gereden, toen een dokter opgepikt, die werkt in Ifakara en woont (althans zijn gezin) in een plaatsje een paar honderd km van Ifakara, maar dat is du seen volle dag rijden, want de wegen zijn smal en sommige onverhard. Die man rijdt iedere vrijdagmiddag naar huis, komt dan s’nachts aan, en gaat dan op zondagochtend weer terug. Bijzonder, maar helaas waar!
De reis was niet heel bijzonder, behalve dan dat de wegen erg verbeterd leken en de chauffeur goed en ru=0=oohvn;.,,,,/reed. Net heeft een meisje wat getypt, dus sorry ☺
Verder hadden we een erg lange stop, iets waar wij niet erg blij mee waren!
Uiteindelijk moesten we het meest rotte deel in het donker doorstaan, maar gelukkig rijden die lui het zo vaak dat het geen problem voor hen is. Dit deel was onverhard, veel onverlichte voertuigen en over heel smalle bruggetjes.
Een aantal keer heb ik wel gedacht, loslaten en vertrouwen op de anderen!
Gelukkig kan ik dat redelijk en Klaas lukte het ook.
Uiteindelijk kwamen we dus inhet pikke donker aan. Er stonden heel veel kinderen om de auto, allemaal wilden z eons aanraken!
Al heel snel waren de koffers in onze toekomstige kamer! Daarna kregen we de onvermijdelijke welkomstzang. Dit keer erg gericht op bidden en danken en zegenen. Heel bijzonder, ik voelde me erg raar, die leven hier werkelijk zo dicht bij God, het is hun enige houvast!
Hierna al seen blok in slaap gevallen!

Recente Reisverslagen:

16 September 2017

dit was ik vergeten geloof ik, is nog in Dar

16 September 2017

ifakara vrijdag
joke

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 53558

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 10 November 2017

tanzania terug

21 September 2017 - 21 September 2017

donderdag reisdag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

17 September 2017 - 17 September 2017

zondag

16 September 2017 - 16 September 2017

Ifakara

16 September 2017 - 16 September 2017

reis naar Peter

16 September 2017 - 16 September 2017

zaterdag

06 September 2013 - 13 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: