dinsdag 3 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu dinsdag 3 dec - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van joke bruijn - WaarBenJij.nu

dinsdag 3 dec

Blijf op de hoogte en volg joke

03 December 2013 | Tanzania, Ilula

Dinsdag 3 dec. 13
Vandaag dus een rustig dagje!! We waren wel lekker op tijd op, hebben de koffers opnieuw gepakt, zodat we morgen maar met een koffertje naar Zanzibar gaan, de rest gaat bij Valencio logeren!
Ik vergat trouwens gisteren te melden dat we 4 waterbuffels hebben gezien in het Mikumi park, dit even voor de statistiek!!
Vandaag lekker op strand gezeten, maar het begon flink te regenen, en ik kreeg het echt koud! Het had trouwens vannacht ook heel hard geregend, ik werd er wakker van! Dorien, het is idd klein regen seizoen, maar dat betekent niet dat er steeds regen valt, vooral in Illula valt weinig omdat het net achter een bergketen ligt. Maar in Illula hebben we een stortbui meegemaakt en hier dus in Dar een flinke bui!
Verder een stuk gewandeld, waarbij de rijkdom van hier erg opvalt. We kwamen bij een kinderdagverblijf, hebben dat bekeken en gepraat met de oprichters, twee tanzaniaanse vrouwen met heel veel verstand! Die ene heeft tot haar tiende in Mbeya gewoond, en wist dus wel een beetje waar we het over hadden toen we over de armoe spraken. Ze vroeg ook veel over Nederland, het was een leuk gesprek. Ze wil heel graag vrijwilligers in haar toko, dus wie biedt! Ze bieden gratis onderdak en eten, en dus werk! Als je echt interesse heb, ik heb haar mailadres! Het is vlakbij het strand, dus lekker om te verblijven en je kan in de weekenden naar wildparken of gewoon lekker reizen!
Verder dus gerelaxed en af en toe gepraat over dingen in Illula. We hoorden ook dat de tweede couveuse vandaag in Illula aankomt, super!!
Eigenlijk komen we langzaam tot de conclusie dat we in een heel arme streek hebben gezeten,d at dat erg goed is omdat je zo zelf een beetje aan den lijve kan ondervinden wat het is om daar te wonen, hoewel wij dan wel in de hemel verbleven!
Morgen weer vroeg op, want we gaan om 7 uur weg, naar de boot, ik ben benieuwd!!!

• 09 December 2013 - 21:25

Marvin: